sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Moi

En tiedä mikä mielenhäiriö muhun iski, muta teki hirveästi mieli muuttaa blogi tämä kirjoittaa jotain (tai no tiedämpäs, mun pitäisi lukea pääsykokeisiin ja pakoilen sitä urakkaa parhaani mukaan). Vaikka ei mulla mitään asiaa kai ole, mutta ehkä vähän huono omatunto on siitä, miten vähälle lasten kuvaaminen ja etenkin Myyn kehityksen muistiin kirjoittaminen on jäänyt. Tammikuulta ja helmikuulta ei ole juurikaan kuvia, en vähään aikaan edes tiennyt missä mun kamera on ja nyt kun taas tiedän, niin kuvien siirtämisjohtoa ei löydy. Vaikka ei sillä, ei mulla mitään kamerasta koneelle siirrettäviä kuvia kyllä olisikaan.
Myy oppi tänään kävelemään! Yritin kuvata siitä videota, sillä mullahan on myös Karrin ensimmäisisä askelista video (en jaksa etsiä sitä, mutta jossain kesä-heinäkuun 2012 postauksessa se on), mutta Myy ei ollut yhteistyöhaluinen vaan lopetti kävelemisen heti kun kamera tuli kehiin. Myyllä on nyt ensimmäinen korvatulehdus(+silmätulehdus) päällä myös.

Mä voisin nyt kuitenkin (pakoillakseni vielä hetken sitä luku-urakkaa) listata tähän asioita, koska en jaksa kirjoittaa mitään oikeaa tekstiä. Tässä teille siis lista kaikesta mitä mieleen tulee:

-Meidän astianpesukone on rikki ja se saa mun verenpaineen nousemaan nollasta sataan (eli siis nousen kuolleista) joka kerta kun nään sen rakkineen. ÄRSYTTÄÄ että sillä masiinalla on tässä taloudessa tasan yksi funktio: PESTÄ ASTIOITA, ja sitäkään se ei voi osata kunnolla tehdä. 

-Tein eilen mielestäni suuren urotyön, kun korjasin Karrin hajottaman yölampun ihan itse. Siis minä. Korjasin sähkölaitteen itse, keittiönpöydän ääressä ikean työkauilla.

-Mulla on uudet supermageeet aurinkolasit, mutta en kehtaa käyttää niitä koska kaikki muut Turculaiset mieluummin siristelee silmiään kuin käyttää aurinkolaseja, joten mulla on tyhmä olo kun laahustan aurajoenrantaa ainoana aurinkolasipäisenä. Onko joku vapaaehtoinen Turkulainen aurinkolasikaveri linjoilla? Anonyymit aurinkolasinkäyttäjät?

- Mä olen ruennut tekemään joka sunnuntai listan, jossa on seuraavan viikon jokaiselle päivälle joku aktiviteetti. Ja sitten sitä listaa toteutetaan ihan verenmaku suussa, koska listasta EI voi poiketa. Tosin ne aktiviteetit on tyyliä: palauta kirjastonkirjat, käy jossain sellaisessa kaupassa jossa et yleensä käy, käy tavallista kauempana leikkpuistossa, käy kahvilla jne.

- Katson tässä samalla suomen parasta leipomoa ja siellä leivotaan Runebergin torttuja. Kysympähän vaan, että miten noi tortut voi olla noin yrjöttävän harmaita ja kuivan näköisiä?

-Nämä hiton pääsykokeet ahdistaa mua niin paljon että tekisi mieli repiä koko kirja ja heittää jorpakkoon. Olen tapani mukaan 140% varma etten pääse sisään, joten miksi turhaan lukea? Toisaalta, pakkohan mun on lukea jos aion sisään päästä. Vaikka en kuitenkaan pääse. Vaikka toisaalta miksi en pääsisi jos opettelen koko perkeleen kirjan ulkoa oikein ja väärinpäin? Mutta jaksanko mä lukea niin paljon? En. Pakko jaksaa. Kuka pakottaisi? Mä en ainakaan osaa ruoskia itseäni tarpeeksi. Yyyh.

Ah. Olipa ihanaa purkautua tänne. Nyt voinkin vielä lisätä arkistoista ne harvat tämän talven aikana napsitut kuvat (jotka on kyllä kaikki aika vanhoja, ei täällä enää mitään lunta ole) ja sitten siirryn lukemisen ihmeelliseen maailaan (ehkä, Jimiltä alkaisi kyllä just nyt Amerikan kovimmat keräilijät, ja musta voisi vaikka tulla sen sarjan uusi himofani....).

8 kommenttia:

  1. Jee hyvä Myy! :)
    Mulla on kanssa tiiät-kyllä-minkä-maku suussa tosta pääsykokeisiin lukemisesta, ahdistaa ihan sikana kun suunnilleen joka ikinen sana on ihan uusi ja oon nykyään niin tajuttoman tyhmä kun en oo lukenu mitään kouluainetta viiteen vuoteen! Tuijotan vaan yhtä lausetta minuutteja enkä vaan tajua. Ja ne asiat jotka just ja just hokaan, ei tunnu tarttuvan päähän. Ei hyvältä näytä... Oon lisäks menny jo rehentelemään kouluun hakemisellani jo niin monelle, etten mitenkään pysty enää perumaan koko hommaa! No, ens kerralla uusiks sit... EHKÄ. Jaa'a, kai se on taas painuttava kirjan ääreen munkin... Vai pitäsköhän sittenkin surffata kuvia julkkiksista vauvoina tai tarkistaa mikä on ens kevään hiusmuoti...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No SE just, kun ei oo opiskellu tai käyttäny päätänsä tässä lähivuosina mihinkään muuhun kun pikkuautoilla ajamiseen ja kakan pyyhkimiseen....Sisäistäminen per lause kestää about tunnin. Turhauttavaa. Ja sit samaan aikaan on sellanen hirvee paine että PAKKO päästä opiskelemaan, tai taas menee vuosi ihan hukkaan. Ja muutenkin olis ihan kiva päästä jo tekemään jotain muutakin kun tätä kotihengailua pelkästään. Mäkin oon ihan liian monelle sanonu että "no hei c'mooon, tyhmä pitää olla jos ei yhteen yliopistoon nyt ekalla yrittämällä pääse sisälle".... öööh joo. Saattaa olla että joudun syömään sananani :D Kaikenlisäksi luulin että mulla olis ihan valtava lukumotivaatio, mut eiiiii... Nää illat kun lapset nukkuu olis sitä mun lukuaikaa, mut toisaalta tää koneella oleminen, telkkari, jääkaappi ja nukkuminen houkuttaa ihan liikaaaaaa... Apua.

      Poista
  2. ei siä varmaan viikkon sitten ollut noin paljoa lunta, tai sitten olin hiiiiirveen humalassa. ehkä jälkimmäistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei ollu joo. Noi kuvat on kaikki jostain ajalta ennen helmikuun puoltaväliä. Joten onnea sulle, vaikka olisitkin ollut hirrrrveen humalassa niin onnistuit silti arvioimaan lumimäärän oikein!

      Poista
    2. no ei poikaporukan kesken laivareissulta selvänä kotiin pääse ;)

      Poista
  3. Ihanaa että olette taas täällä vanhassa blogissa! Mulla olisi sulle yksi pyyntö; älä jooko ikinä poista sitä Karrin anorakkiraivo -postausta, koska käyn lukemassa sen aina kun on huono päivä. Ja se on toiminut piristävänä ihan joka kerta! Olen hehkuttanut sitä monelle ystävälle ja lukenut sen valehtelematta kymmenesti heille ääneen ja aina se naurattaa yhtä paljon :D

    VastaaPoista
  4. Ootte palannut takas suomeen? :)

    VastaaPoista
  5. mitä haet opiskelee?

    VastaaPoista