keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Asioita joita jään kaipaamaan (ehkä)

Koska kamera on jossain tuolla laatikko/jätesäkkimeren uumenissa eikä mulla siis ole tarjota minkäänlaisia kuvia, ajattelin listata asioita joita vakaasti uskon jääväni kaipaamaan suomen maaperältä(vieroitusoireet on jo etukäteen käsinkosketeltavat). Jossain vaiheessa voin sitten kertoa mitä oikeasti jäin kaipaamaan, mille löysin paremman korvikkeen ja mitä uusia kaivattavia asioita on löytynyt. Tässä mun lista:

-Salatut elämät ja Erilaiset äidit. Salkkarit näkee kyllä youtubesta mutta erilaisia äitejä ei! (ja katsomohan ei välttämättä näy ulkomailla)

-Hopeatoffee

-Koskenlaskija-juusto, jonka olen uudelleenlöytänyt tässä lähiaikoina ja jota laitan nykyään KAIKKEEN (ja syön myös sellaisenaan)

-Hyvin ja luotettavasti toimivat raitiovaunut ja liikenne yleensäkin

-Lähileikkipuiston muskarit, puistoruokailut, juhlat ja muut ilmaiset aktiviteetit

-Neuvolantäti, koska meillä on hyvä ja kiva neuvolantäti, joka ei tuputa mielipiteitänsä eikä heittele pahaa silmää

-Jacky-makupalat

-Ikean lihapullat (joo tiedän, Ranskassakin on Ikeoita, mutta meitä lähin Ikea on Toulonissa eli liian kaukana akuuttiin lihapullahimoon)

-Lindex, Kappahl(lastenvaatteet), Tiger

-Lähialepan vakiomyyjä joka muistaa jo sanomattakin etten halua kuittia

-Cafe regatta

-Töölön Pizzapalvelu, joka on tässä meidän lähellä oleva pizza/kebab paikka ja jossa on ehkä parhaat kebabit ikinä

-H&home

-Rainbow-Pommac

-Valmispurkeissa oleva vispipuuro

-Valio Play maitokaakao, johon mulla on ollut addiktio jo vuosia


Kerron sitten myöhemmin miten kävi, täriseekö kädet ja onko Salkkari- ja vispipuuroniksoja.

10 kommenttia:

  1. Hei, olen tällä hetkellä itse ulkomailla ja myöskin etukäteen harmittelin sitä etten pysty näkemään Erilaisten äitien jaksoja. Onneksi huomasin kuitenkin, että se on yksi niistä (hyvin) harvoista sarjoista, joita katsomo näyttää myös Suomen ulkopuolelle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No JEE! Pelastit juuri mun tulevat maanantait! :D

      Poista
  2. Tässä ratkaisu ongelmaan nro yksi: http://www.tvkaista.fi/login/ Hintaa vuodessa on tosin 179€, jos otatte koko vuoden sopparin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos linkistä... vaikka 179e telkkariohjelmista on kyllä aika kallista lystiä...

      Poista
  3. Minä kaipaan aina tanskanmatkoilla:
    (Ylläri ylläri)
    Ruisleipää (EI ruispaloja)
    Kermajuustoa
    Ja rainbowpommac on muuyen parasta limua:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruisleipää saattaa tosiaan kaivata myös...

      Poista
    2. heini ! tiiätkö löysin tän sun blogin muutama viikko sitten jonkun toisen blogin kautta, ja luin läpi oikeastaan kaikke postaukset :-D mulle tuli jotenkin tosi ilonen, ja onnellinen olo sun puolesta :-) karri on hurjan ihanan näköinen lapsi, oikeesti kauneimpia mitä oon nähnyt ! ja myy oikeen soma pieni nyytti :-) heheh minä siiri "en halua ikinä lapsia" saarela jopa tokaisin näitä kuvia katseltuani, että pitäisköhän hommata lapsi :-D ihania kuvia, ja hauskoja juttuja arjesta. vaikkei ollakkaan taas vuosiin nähty, niin monia samoja piirteitä oli kirjoituksessa - etenkin huumorin saralla oli paljon tuttua hehe.

      onnea teille uusiin haasteisiin, jään ehdottomasti seurailemaan juttujasi :-) ja hei seuraavan kerran (hamassa tulevaisuudessa) kun osutaan samaan aikaan turkuun pitää ehdottomasti nähdä - vaikka sitten sen rainbown pommacin äärellä :')

      Poista
    3. Siiri! Hassua törmätä tälleen!
      Mä itseasiassa just tossa viimeviikolla pakkasin tavaoroita, ja löysin sieltä jostain tavarakasojen alta sen vanhan "kirjan" minkä olit tehnyt... Arvaa vaan kuinka kauan naureskelin niitä juttuja ihan vedet silmissä :D Ja joo, jos satutaan samaan aikaan täällä olemaan niin ehdottomasti treffaillaan! Vakoillaan toistemme blogeista millon sellainen hetki vois olla :)
      Mun piti mennä nukkumaan ajoissa, mut taidankin selailla sun blogin nyt läpi.... :D

      Poista
  4. Koskenlaskijankaipuuseen suosittelen La Vache Kirin pieniä neliönmallisia juustoja! Ne on aika samantapaisia ku Koskenlaskija. Isommat Vache Kiri-palat on sellasia enemmän tuorejuustomaisia mut mun suurinta herkkua, suosittelen niitä siinä samalla! :)

    Ja mulla on kans Play-kaakaolle hyvä korvaaja, suklaamaito! Asuin lapsena Ranskassa ja kaipaamalleni suklaamaidolle paras korvike on ollu Play-kaakao, joten niissä on oltava jotain samaa! :)

    Toivottavasti mun korvausruokavinkeistä on jotain iloa! Ihana että ootte lähdössä Ranskaan, muistelen aina aikuisenakin omia lapsuusaikojani siellä ihan innoissani. Syökää paljon kaikkea ihanaa mitä teidän lapset voi sit Suomessa muistella 15 vuoden päästä kuola valuen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo kiitos vinkeistä! Ja joo tarkoitus olisi tosiaankin syöttää noi lapset sellaisiksi possuiksi että ne itkee kaikkien herkkujen perään vielä aikuisinakin :D.... (no ei ehkä ihan mut melkeen!)

      Poista