maanantai 23. syyskuuta 2013

Saamattomuutta ja pakkaamista

Tänään me käytiin poliisiasemalla hoitamassa lasten passiasioita (joo, vähän viimehekille venähti). Karri oli ihan innoissaan menossa katsomaan "poliisimestajia" (niinkuin muumeissa). Kun poliisiasemalla sitten poliiseja näkyikin, oli Kartsa tietysti ihan halitoissaan."Poliisi kävelee!" "Poliisi istuu" "Siinä poliisi!". Myös virkailijaa saattoi vähän naurattaa Karrin poliisi innostus.
Passiasioiden jälkeen käytiin Juhon töissä syömässä, ulkoiltiin vähän aikaa ja tultiin sitten kotiin. Ulkona oli niiiiin kylmä että mä en kestä! En ollut oikein osannut varautua yllättäviin syksyisiin säihin oikein, ja mulla oli jalassa ballerinat joiden molemmissa kantapäissä on iso reikä (ne on mun lempikengät enkä halua luopua niistä vaikka aika ehkä olisi), ja ulkona oli satanut aamulla kaatamalla vettä joten eipä ole vaikea arvata kenen jalat lillui litimärissä kengissä. Lisäksi mulla oli vain t-paita ja neuletakki eikä kunnon takkia ollenkaan, että kyllä oli muuten kylmä!

Nyt mun pitäisi jatkaa tämän kaaoksen parissa. Pakkaaminen on edennyt meille tyypilliseen tapaan hitaasti. Me ollaan Juhon kanssa todennäköisesti maailman aikaansaamattomimma ihmiset. Kaikki menee aina viimetippaan ja usein vielä vähän myöhästytäänkin. Keittiöstä ollaan saatu osa astioista pakattua, samoin lasten leluista iso osa on paketissa. Vaatteita mä en ole pakannut vielä ollenkaan, mutta pessyt olen kyllä. Olen myös laittanut myyntiin jotain Karrille pieniä vaatteita. Eteisen lipasto (joka on ihan täynnä kaikkea romua) on pakattu aika hyvin tyhjäksi. Sieltä löytyi neljät samanlaiset jouluvalot ja 27 vielä muoveissa olevaa valokuvakehystä joiden piti tulla mun seinällä olevaan taulukollaasiin mutta joita en koskaan saanut kiinnitettyä.

Huomenna on Myyn 4kk neuvola. 4kk tuli nimittäin viimeperjantaina täyteen. Siitä sitten ehkä huomenna lisää (jos saan aikaiseksi, heh). Se on sitten samalla viimeinen neuvola, kun Ranskassahan tosiaan ei samanlaista neuvolajärjestelmää ole, vaan lapset viedään yksityiselle lastenlääkärille tarkastuksiin ja rokotettavaksi. Melkein itkettää ja naurattaa edes miettiä mitäköhän siitäkin tulee... Tästä tulikin mieleen, että nyt yhtäkkiä vähän yksi jos toinenkin mun tuttuni on alkanut saamaan lapsia. Alunperin kun Karri syntyi, mä olin aikalailla tuttavapiirini ensimmäisiä lapsellisia, mutta nyt yhtäkkiä facebookissa on jatkuvasti mahakuvia ja ilmoituksia että vauva on tulossa.

Mutta ei auta jaarittelu, pakko se on tarttua hommiin ja aloittaa pakkaaminen. Lauantaina pitäisi kuitenkin tyhjentää tämä asunto, että paljoa ei enää aikaa hukattavaksi ole. Lisäksi meillä on aikamoinen lista, mitä kaikkea täällä Helsingissä pitäisi vielä ehtiä tekemään ennen lähtöä...

ps. katsokaa muuten miten samannäköinen karri on ollut tässä samassa haalarissa tammikuussa 2012! TÄSTÄ (Karri on noissa kuvissa 2kk vanhempi kuin Myy nyt)
23.9.2013 010-001
23.9.2013 025-001
23.9.2013 030-001
23.9.2013 036-001
23.9.2013 051-001

5 kommenttia:

  1. Hei ihana tuo villahaalari! Mistä tuommoisia saa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on Newbie haalari, Kappahlista siis. Mutta en tiedä saako noita enää mistään (uutena ainakaan), kun tuokin on ostettu jo yli 2v sitten :(

      Poista
  2. Hih mua kovasti hymyilyttää nuo Karrin puheet :'D Ihana. Valloittava kuva Myystä tuo ensimmäinen! Tsemppiä pakkaamiseen :--)

    VastaaPoista
  3. Voi kun ihana vauva!!! Ja onnea tulevaan!!

    VastaaPoista