tiistai 6. elokuuta 2013

Ske8ter boy ja tavaraähky

6.8.2013 001-002
6.8.2013 004-002
6.8.2013 009-002
6.8.2013 007-002
6.8.2013 018-002
6.8.2013 031-002
6.8.2013 033-002
6.8.2013 035-002
6.8.2013 047-001
Karri on tosi innostunut kaikenlaisista peleistä ja temppuilusta. Myös skeittaaminen on kova juttu, tosin laudan päällä pysyminen on vähän hataraa. Onneksi ainakaan intoa harjoittelusta ei puutu. Kun aikamme skeitattiin tuolla helteessä, kävi se Karrinkin kunnon päälle niin että nyt tuo nukkuu vauvan sitterissä pienellä kippuralla.
Mulla on tänään ollut kaappiensiivouspäivä, ja paljon tavaraa on lähtenyt roskiin tai kirpparipinoon. Niitä roskiin menneitä rikkinäisiä, kulahtaneita ja likaisia vaatteita, kenkiä, laukkuja ja muita tavaroita katsellessa sitä vaan miettii, että miten paljon romua noihin kaappeihin mahtuu, ja miten paljon turhaa tavaraa sitä oikein raahaakaan kotiinsa. Sekä myös sitä, miksi kaappeja ei tule siivottua useammin. Onneksi mä olen kyllä aika hyvin oppinut miettimään mitä mä ostan. En raahaa enää niin paljoa heräteostoksia kotiin kuin ennen. Kotioidontuella oleminen opetti kyllä vähän miettimään omaa kulutusta, kun se raha ei todellakaan riitä jokapäiväiseen shoppailuun. Oli pakko opetella miettimään mitä todella haluaa ja minkä voi jättää kauppaan. Toisaalta, en mä kokenut kotihoidontuella olemista minään kituuttamisena. Jotenkin kummassa sen vaan sai aina riittämään siihen mihin halusikin. Nyt kun miettii, niin ennen Karria kun olin töissä, tuli mun tuhlailtua kaikki palkkani ihan typeriin juttuihin. Ostelin vaatteitakin varmaan joka toinen päivä vähintään. Sellaiseen mä en kyllä halua palata.
Nyt on kuitenkin vaatekaapit siivottu, ja hyllyillä on ainoastaan käytössä olevat asiat. Aika vapauttavaa, kun hyllyt ei pursua turhaa tavaraa. 

5 kommenttia:

  1. Puhut tuosta rahankäytöstä juuri samalla tavalla, kuin nykyään ajattelen itse... En mäkään ole kokenut kotihoidontuen kanssa kituuttamista, mutta toki asiaan vaikuttaa töissä käyvä mies. Mutta just työaikana kulutettu raha, voi huhhuh miten paljon olisin säästänyt jos olisin tajunnut silloin vähän enemmän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, jos mies olisi opiskelija/työtön/ei olisi miestä ollenkaan niin tilanne olisikin ihan toinen! Silloin pitäisi miettiä kaksi kertaa voisinko edes olla kotona vanhempainvapaan jälkeen

      Poista
  2. Suojat olis hyvä olla pienelläkin skeittaajalla :) hyviä harjoituksia teille.

    VastaaPoista
  3. Miksi et laita pienelle tytöllesi hattua päähän ulkona?

    VastaaPoista