torstai 1. elokuuta 2013

Anorakki ja hikeä ja kyyneliä

Joku saattaa muistaa viime syksyltä nämä kuvat. Viime syksynä välikausihaalariin pukeutuminen ei ollut Karrille se varsinainen lempipuuha (tosin ei se pukeutuminen sitten loppujenlopuksi jokakerta ihan yhtä suurta taistelua ollut).
Tänä vuonna mä olen ollut aika aikaisessa, kun satuin selailemaan nettikauppoja juuri oikeaan aikaan ja törmäsin tähän Mini a ture anorakkiin hyvässä alennuksessa (ja oikeassa koossa+kivassa värissä). Mä yritän nyt muutenkin ostaa sellaisia kestäviä ja ajattomia unisex ulkovaatteita, että niitä voisi sitten kierrättää aikanaan Myylle. Tähän tarvitaan enää pöksyt niin valmista on.
Vaan eipä se takkiin pukeutuminenkaan näyttänyt näin kesän jälkeen miellyttävän Karria yhtään sen enempää kuin viime syksynä tai keväänäkään. Niinkuin ilmeestä saattaa nähdä, ei tuossa ulkovaatteissa viihtymisessä ole kyllä ainakaan edistystä tapahtunut, hahaa.

Mutta olisittepa nähneet mikä taistelu ja kilpajuoksu täällä käytiin, että sain edes sovittaa tuota takkia Kartsan päälle! Kun takki tuli pussista, alkoi Karri välittömästi karjua "ÄLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!". Mä ajattelin että no c'mooon, kyllä kai nyt yhtä takkia voi sen verran sovittaa, että nään edes onko se sopiva vai pitääkö se kenties palauttaa. Yritin ottaa Karrin kiinni sovitusta varten, mutta Karripa oli yhtä viisas kuin Alppilan yläasteen oppilaat ja alkoi karjua "ÄITIII, SATTUU, ÄLÄ LYÖÖÖ, ÄLÄ PURE!" (jep....), joten mun oli vähän niinkuin naapureiden mielenrauhan takia päästettävä lapsi menemään. Karri juoksi olkkarista makkariin, hyppäsi sängylle ja kiipesi siitä ikkunalaudalle perimmäiseen nurkkaan kiljumaan. Mä olin kuitenkin päättänyt etten anna periksi ja nyt jumankauta sovitetaan takkia kun sellainen on kerta isolla rahalla hankittu, ja juoksin samaa reittiä sängyn yli ikkunalaudalle saartaen Karrin nurkkaan. Siinä se sitten kiljui naama punaisena ja mä väänsin takkia päälle ja kättä hihaan ihan heikkopäisenä, kun Karri samalla karjui "MENE POIS! POIS SIITÄ!". No, takki saatiin päälle ja Karri lähti samantien takaisin olkkariin repimään riepua pois päältään. Mä ajattelin, että peli on jo menetetty ja traumojakin on jo tullut,  joten ihan sama jos napsasen parit kuvat tässä samalla. Ja tässä tulos:
01.08-001
Kun takki vihdoin otettiin pois, Karri ilmoitti että takki pitää viedä roskiin. Mä olen kuitenkin sen verran rebel äiti etten aio takkia roskiin viedä, enkä edes takaisin postiin, vaan heti syksyn ja viileiden ilmojen tullessa aion käydä tämän saman taistelun uudestaan ja verhota lapseni keltaiseen anorakkiin ennen pihalle lähtöä. Sitä odotellessa.

11 kommenttia:

  1. Hahhah, voi ei Karri! :D Niin hauska tuo kuvasarja!!

    VastaaPoista
  2. Ah, ihanaa lukea tätä tekstiä! Ei siksi, että Karrille tuli pahamieli takista vaan siksi, että meidän 2v poika on aivan samanlainen!! Olen yrittänyt etsiä kohtalontoveria tälle vaateraivoomiselle :D Meillä siis välillä käydään niin hirveetä taistelua, jos laitan pojan päälle vaatteen,joka ei häntä miellytä. Viimeksi eilen hän sai uudet lenkkarit,mutta auta armias kun ne laitettiin jalkaan!!.. Sitä huutamisen ja raivoomisen määrää :D Ainoat hyvät vaatteet on auto-tai AngryBirds paidat (yäk, itse en hirveesti niistä tykkää edes)! Ei myöskään olla taivuttu pojan tahtoon,vaan eilenkin hänen oli käveltävä niillä lenkkareilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuttua tuttua... Karri on siis kotioloissa mieluiten ihan alasti, ja aina kun tullaan jostain kotiin niin ensimmäisenä se heittää vaatteet pois. On se pukeutuminen kamalaa :D

      Poista
  3. Ai että mua nauratti, vaikkei tilanne susta tai Karrista ollut kovin hauska. :D

    VastaaPoista
  4. Muakin hieman nauratti tätä postausta lukiessa! :) Mainiot kuvat, ja toi anorakki on ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo takki on kyllä kiva, vaikka itse käyttäjä ei pahemmin taida arvostaa...

      Poista
  5. Voi ei.. Karri parka :) Ymmärrän kyllä, että harmittaahan se kovasti, kun taas joutuu hihoja käyttämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, totta... Hihat on selvästi viholliset, ja huppu myös!

      Poista