torstai 27. kesäkuuta 2013

Tilanne päällä

Meillä on nykyään aika usein niin sanotusti "tilanne päällä". Viimeyönä "tilanne päällä" sai kyllä ihan uudet mittasuhteet. Vauva oli tyytymätön, ja rauhoittui ainoastaan sylissä hytkyttelyyn, mutta heti liikkeen loppuessa kitinä alkoi taas. Yhtäkkiä Karri heräsi itkemään. Menin katsomaan mikä on ongelmana, ja siellä se makasi sängyssä yltäpäältä oksennuksessa. Sitä oksennusta oli kaikkialla, seinässä, lattialla, sängyssä, ja Karrissa. Ei muuta kuin lapsi Juhon kanssa suihkuun, kaikki petivaatteet pesukoneeseen, patjan hinkkausta, sängyn, lattian, seinän pesua. Samaan aikaan vauva huutaa kuin syötävä, kun joutuu hetken olemaan ilman syliä ja hytkyttelyä.
Suihkun jälkeen Karrille juotavaa, ja vauvan sänkyyn nukkumaan (koska omasta oli se patja edelleen ihan oksennuksessa). Meni n. 15min, ja Karri oksensi uudestaan. Ei muuta kuin uutta pesua, pyyhkimistä, pyyhettä pään alle, lisää juotavaa ja poika nukkumaan. Tässä välissä vauvakin nukahti.
Aamulla Karri heräsi kahdeksalta eikä huonosta olosta ollut tietoakaan. Vähän veikkaan, että eilisellä jumalattomalla kuumuudella oli jotain tekemistä Karrin oksentamisen ja vauvan karjunnan kanssa.

Tänään on kuitenkin uusi päivä, toistaseksi kukaan ei ole huutanut eikä oksentanut. Vauva piti aamulla ensimmäistä kertaa kunnolla päätä pystyssä maatessaan mahallaan lattialla ja mä olen saanut aikaiseksi siivota tämän läävän. Toistaiseksi siis rauha maassa.
27.6.2013 009-001
27.6.2013 010-001
27.6.2013 011-001

12 kommenttia:

  1. Oletko miettiny jonkun kantorepun tai liinan ostamista vauvalle, voisi helpottaa sinunki liikkumista, saisit kädet vapaaksi, mutta vauva olisi sinua lähellä ja ehkä tyytyväisempi, kun saa siinä sylissä olla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä oon kokeillutkin, mutta ei ne auta :( Toi vauva kun haluaa olla juuri tietyssä asennossa, vähän pystyssä mutta ei ihan pystyssä kuitenkaan ja sen hytkytyksen pitää olla sellaista nopeaa liikettä, mun oma liikkuminen ei ole riitävää hytkytykseksi ellen sitten pompi kokoajan :D

      Poista
    2. Meillä vauva viihtyi sylissä turhankin hyvin, mutta kantorepussa alkoi viihtyä vasta 8-kuisena. Halusi pienempänä aina olla kasvot menosuuntaan ja kroppa pystyssä sylissä, mikään liina- tai reppuasento ei tullut kuuloonkaan vaan aiheutti huutoraivarit... Kyllä ärsytti ja masensi silloin. Heinille tsemppejä ja hartiavoimia.

      Poista
  2. Huuh mikä tilanne. Meillä kanssa keväällä yksi yö F heräsi yöllä ensin vähän inisemään ja kun menin viereen lohduttamaan, oksensi hän kaksi kertaa suoraan mun päälle. Minä, poika, sänky peitot ja unilelut oltiin kaikki siinä itsessään. Siinä tuli kyllä pari kertaa mietittyä, että kaikkeen sitä äitinä joutuukin :D

    Meillä toimi muuten aikanaan F:n koliikkiin turvakaukalossa ees tas keinuttaminen. Siinämse haba vasta kasvaakin :)

    VastaaPoista
  3. Onko vauva down lapsi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika tylysti vastattu. Terveisin. Yksi down lapsen äiti..

      Poista
    2. no mitä olisi pitänyt vastata, kun lapsi ei downlapsi ole?:D pitäisikö mun pahoitella että "ikävä kyllä ei", tai valehdella että on down lapsi, ettei vaan yksikään down lapsen äiti pahoita mieltään? mun vastaukseni oli ihan yhtä asiallinen/tyly kuin kysymyskin...

      Poista
  4. Huh huh, virtuaalista teetä ja sympatiaa täältä. Onneksi ei kuitenkaan ollut pitempiaikainen tauti.

    VastaaPoista
  5. Et tainnut tunnistaa mua äsken kampissa kun moikkasin :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaa mä jäin vaan tuijottamaan ja mietin että mistä sä oot tuttu :D Nyt vasta tajusin... :D

      Poista
    2. :-D ehkä se oli liian hämäävää kun olin ilman rattaita liikenteessä :-D

      Poista