lauantai 6. huhtikuuta 2013

Äitiyslomalla

2013-03-027
Eilen alkoi virallisesti mun äitiysloma, jeee. Tosin eipä tässä kyllä juuri lomailla kun on tuo yksi vajaa kaksivuotias vahdittavana ja viihdytettävänä. Silloin kun olin äitiyslomalla Karria odottaessa niin oli muuten vähän eri meininki. Nukuin puoleen päivään, otin aurinkoa rannalla ja tuijotin Täydellisten naisten tuotantokausia. Se oli kyllä ihan täyttä lomailua. Tälläkertaa ei äitiysloma muuttanut juuri mitän, kotona ollaan ja odotellaan. Tänään tuli myös 35 viikkoa täyteen, että ei sitä odotteluakaan nyt enää ihan hirveästi jäljellä ole. Aika jännää.
Sain mä sentään äitiysloman kunniaksi jotain äitimäistä aikaan kun leivoin karjalanpiirakoita, tein munavoita ja siivosin koko asunnon kylppärin viimeistä nurkkaa myöten. Niin ja pesin kaikki tyynyjen päälliset, torkkupeitot, vessan ja kylppärin matot ja oikeastaan kaiken minkä vaan pesukoneessa voi pestä.
Ei varmaan olisi pitänyt olla ihan niin toimelias, koska tänään on väsyttänyt eilisenkin edestä. Mun onnekseni Karri kiskaisi kolmen tunnin päiväunet, joten mäkin sain levätä siinä samalla. Karrin ollessa hereillä kun ei paljoa lepäillä tai lomailla jos tavoitteena on pitää seinät pystyssä ja ikkunat ehjinä.

Nyt mä aion laittaa kylppärin kaapista siivouksessa löytämäni turvenaamion jämät naamaan ja syödä parit karjalanpiirakat!

7 kommenttia:

  1. Voi tuota mahaa! :) Muutenkin kamala vauvakuume nostanut päätään tässä kevään aikana. En tajua miksi, sillä mun poika 11,5kk ei ole kertaakaan lyhyen elämänsä aikana nukkunut kokonaista yötä, joten olisi varmaan hullua haaveilla toisesta vauvasta? Tää väsymys alkaa olla jotain aivan kamalaa, voin niin kuvitella miltä susta tuntuu! Mä olin raskaana niin kipeä ettei paljon pystynyt liikkumaan. Että ehkä suosiolla odotan vielä muutaman vuoden.. Mahtavaa kuitenkin että Karri saa pian sisaruksen! Mukavaa lomaa! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se ole hullua haaveilla toisesta, ainahan haaveilla voi :) Ja ehkä kohta teilläkin aletaan nukkumaan kunnolla ja sitten aika kultaa muistot väsymyksestä ja sitten voi tapahtua mitä vaan :D

      Poista
  2. Onpa ihanan siro vatsa :) Toimeliaisuus kuullostaa hyvältä, sitä vois lähettää tännekin päin... :D

    VastaaPoista
  3. Hih siellä on kunnon pesänrakennusvietti päällä ;) Kaunis masu ja onnea äitiyslomalaiselle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, myös ostoslista kaikista "ihan pakollisista" uusista jutuista kotiin olis loputon :D

      Poista
  4. En ole tainnut ennen kommentoida, mutta pidemmän aikaa olen lueskellut blogiasi.
    Ensinnäkin sinulla on aivan ihana blogi, elämän makuisia juttuja ja teillä on kaunis koti ja ihana lapsi! :)

    Kaunis on myös äiti siron vauvamasunsa kanssa, voimia ja aurinkoa loppuodotukseen!

    -Jenssi

    VastaaPoista