maanantai 11. helmikuuta 2013

Keltainen toukokuu

Tänään on tasan 3kk M:n laskettuun aikaan, ja nyt mennään jo viimeisellä kolmanneksella. Aika on kyllä mennyt tosi nopeasti. Nyt sen huomaa miten paljon rankempaa on olla raskaana ja pienen lapsen äiti, kuin vain raskaana. Viimeeksi tänään aamulla leikkipuistossa tuli mietittyä että mihin sitä on taas itsensä laittanut, kun Karri makasi lumihangessa puun alla kiukuttelemassa niin, että mun oli lopulta pakko ryömiä sinne puun alle lumikinokseen hakemaan lötköksi heittäytynyt lapsi. Muutenkin on aikamoinen valas-olo. Sohvalla saa etsiä hyvää asentoa ikuisuuden, tyynyjä pitää olla selän alla ja mahan alla ja pään alla ja jokapaikassa. Ja sitten lopulta kun sen hyvän asennon löytää, tuleekin pissahätä ja on pakko nousta. Ja nukkumaan mennessä taas sama operaatio. Juho välillä kysyykin, että milloin mä meinasin lopettaa pyörimisen ja ähkimisen että se voi alkaa nukkumaan...

M on vielä kovempi potkimaan ja möyrimään kuin mitä Karri oli, se on jo paljon se. Karri nukkui mahassa aina silloin kun mäkin nukuin ja heräsi aamulla vähän sen jälkeen kun mä olin noussut sängytä ylös, mutta M saattaa helposti nukkua puoleen päivään ja sitten taas illalla potkia vielä ihan villinä kun mä käyn nukkumaan. Toivottavasti M olisi kuitenkin synnyttyään yhtä hyvä nukkuja kuin Karri on ollut. Karri tosin on ollut niin helppo ja tyytyväinen vauva muutenkin, etten mä ehkä edes uskalla elätellä toiveita että seuraavakin olisi samanlainen.

Meillä on jo melkein kaikki valmiina vauvaa varten. Harsot on pesty ja silitetty, sekä viikattu laatikkoon. Vaatteet on myös viikattu laatikkoon, tosin vain pesua odottamaan. Karrille pitää hankkia vielä uusi sänky, jotta tuo pinnasänky päästään maalaamaan ja laittamaan vauvaa varten valmiiksi. Mä en ole tosin vieläkään päättänyt että maalataanko se mustaksi, valkoiseksi vai harmaaksi. Harmaa on tällähetkellä ehkä ykkösvaihtoehto.
2013-02-013
11.2.2013 054-001

3 kommenttia:

  1. Karrilla oli ainakin viime kesänä sellaiset ihanat keltaiset sydänhousut, itse törmäsin pöksyihin pari päivää sitten, ja olihan ne pakko ostaa ! Ihanaa kun Karrilla on värikkäitä vaatteita, aivan mahtavaa :>

    AK

    VastaaPoista
  2. Sun blogi on niin kiva! Ja pojallasi söpöjä vaatteita! :)
    Oon jo pidemmän aikaa lueskellut ja aina niin kiva kun huomaa että on tullut uusi postaus. ü

    Tässä minun blogini, tervetuloa!:) http://rakkauttajaelamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista