maanantai 21. tammikuuta 2013

Chicken pox

Meillä oli vihdoinkin tänään 1,5v neuvolalääkäri. Karri oli 85cm pitkä ja painoi 12kg. Pituus meni vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta paino tasan keskikäyrällä. Kaikki oli muutenkin kunnossa, paitsi että viikonlopun aikana mahaan ja selkään ilmestyneet näppylät (joita mä olin luullut ihan tavalliseksi ihottumaksi), paljastuivatkin vesirokoksi! Karrilla ei ole kuumetta eikä näppylät näytä kutisevan, joten jos ei neuvola aikaa olisi sattunut olemaan juuri nyt niin mä en olisi varmaan ikinä osannut edes epäillä vesirokkoa. Mulla on jotenkin sellainen käsitys, että vesirokossa on aina kuumetta ja kauheasti kutisevia näppylöitä. No mutta onneksi tuli tuo rokko nyt ja vielä näin lievänä, niin ompahan se sitten Karrin osalta sairastettu. Ja onneksi mulla on vesirokko ollut pienenä, koska raskausaikana se voi olla sikiölle vaarallinen.
Tylsää vaan, että ei voida nyt sitten tälläviikolla ainakaan oikein mitään tehdä. Ulkoilla saa ihan normaalisti jos ei kuumetta ole, mutta mihinkään muskareihin tai leikkipuistoihin ei tietenkään voida mennä.
2013-01-017

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti