sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Kiukkuinen kuin ampiainen

Eilinen oli yhtä huutoa. Aamulla Karri huusi sängyssään heti herättyään. Mentiin olohuoneeseen ja laitoin lastenohjelmat päälle. Karri katsoi niitä hetken ja kävi sitten matolle kitisemään. Mä herätin Juhon leikkimään Karrin kanssa ja menin itse suihkuun, mutta rentouttava suihkuhetki oli kaukana kun kylppärin oven läpi kantautui kauhea huuto.
Juho lähti töihin, ja mä päätin lähteä Karrin kanssa ulos. Ensin vaihdettiin vaippa, joka aiheutti sellaisen raivon että pelkäsin jo jonkun naapurin tulevan kysymään että hakkaanko mä täällä lastani vai miksi se huutaa hysteerisenä? Sitten puettiin sisävaatteet ja huuto senkun jatkui, mutta ulkovaatteiden kohdalla huuto muuttui oikein raivoisaksi karjunnaksi.
Puistossa keinuttiin ja Karri oli tyytyväinen, mutta kun oli aika nousta keinusta pois, alkoi huuto. Karri vain makasi maassa ja huusi. Mä ajattelin että se on varmaan väsynyt, joten laitoin lapsen rattaisiin ja lähdin kävelemään. Ihme kyllä Karri nukahtikin melkein heti.
Karrin unien jälkeen lädettiin mun kaverin ja meidän lasten kanssa Töölön kyläjuhliin. Siellä oli lapsille satutuokioita ja rooliasuja. Karri pukeutui leppäkertun siipiin ja viikinkikypärään sekä kuunteli muumisadun, mutta kitisi melkein kokoajan. Kun kitinä alkoi yltymään, mä päättelin että sillä on varmaan nälkä. Mentiin läheiseen Pickniciin syömään, Karrikin sai oman patongin. Alussa syöminen sujui hyvin, kunnes alkoi huuto. Karri huusi ja huusi ja mua hävetti, joten haukattin nopeasti patongit poskiin ja lähdettiin ulos.
Ulkona satoi tietysti rakeita, joten Karrille oli pakko pukea ulkovaatteet päälle ja saappaat jalkaan. Ei varmaan tarvitse edes mainita mikä huuto siitä tuli.
Myös koko kävelymatkan kotiin Karri huusi kurkku suorana. Ihmiset tuijotti, Karri huusi, satoi kaatamalla rakeita, mun kengistä tuli vesi läpi, ja silloin kyllä teki (jälleen kerran) mieli huutaa perkele, helvetti ja jumalauta.
Sitten yhtäkkiä illalla Karri alkoi soittaa tamburiinia, tanssimaan ja nauramaan eikä kiukusta ollut tietoakaan. Outoa.
8.9.2012 092-001
8.9.2012 131-001

2 kommenttia:

  1. Meillä oli tollasta monta kk, poitsun uhma oli tuota samaa koko ajan. Oli MELKO rasittavaa :D

    VastaaPoista
  2. Kyseiseen postaukseen täysin kuulumattomana on PAKKO kysyä, että mikä toi teidän sohva on? Näyttää niin mukavalta ja kivalta! Yritin löytää jonkun postauksen, jossa olisit jo kertonu mikä se on, mut en löytäny!
    Ps. Tykkään tästä blogista!

    VastaaPoista