sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

1v1kk tilannekatsaus

Nyt kun Karri on saavuttamaisillaan mahtavan 1v ja 1kk iän, on taas aika järkyttää äiti raukkaa. Olen nimittäin tässä lähipäivinä joutunut toteamaan että hitto soikoon, tuolla lapsellahan on joku oma tahtokin nykyään! Se ei enää haluakaan tehdä kaikkea niinkuin minä teen, eikä tottele automaattisesti kun käsketään. Se kapinoi vastaan!
Jos mä piknikillä kiellän ottamasta karjalanpiirakkapussia vaunujen alakorista, niin Karrihan viis veisaa mun käskyistäni ja ottaa pussin. Mä laitan pussin takaisin koriin, ja Karri ottaa sen taas (vastoin mun käskyäni). Kun mä taas otan pussin ja laitan sen takaisin alakoriin, niin pentu nappaa pussin ja paiskaa sen maahan vääntäen samalla naamansa irvistykseen ja päästäen kamalan karjunnan suustaan. Ja sama kuvio toistuu kaikessa:
-Mä kiellän kiipeämästä portaita meidän omaa kerrosta ylemmäs, mutta mun kieltoani ei kuunnella. Nappaan Karrin kainaloon ja kannan sisälle, joten Karri jää eteiseen karjumaan ainakin kymmeneksi minuutiksi
-Mä kiellän nousemasta sohvan käsinojalla seisomaan, Karria ei voisi vähempää mun käskyt kiinnostaa. Nostan Karrin maahan enkä päästä takaisin sohvalle joten Karri karjuu maassa ja raapii sohvaa kuin mikäkin koira
-Mä kiellän Karria lyömästä, Karri lyö kahta kauheammin. Otan käsistä kiinni niin ettei lyöminen onnistu ja huutokonsertti seuraavaksi vartiksi on taattu.
Näitä on loputtomasti, mä en kestä, joka päivä useampaan kertaan todistan sellaisia hellokitty raivareita ettei tosikaan. Voisiko joku sanoa tuolle pojalle että kehittää itselleen oman tahdon vasta 18vuotiaana?

Okei, 1v1kk iässä Karri osaa kyllä myös paljon kivoja juttuja, kuten
-Vilkuttaa
-taputtaa
-tanssia musiikin ja imurin hurinan tahdissa
-hyräillä itsekseen omia laulujaan
-halata ja pussata
-harjata omia hiuksiaan harjalla
-kiivetä sohvalle
-laittaa puhelimen korvalle ja "puhua" siihen
-syödä jotenkuten itse
-siivota lelujaan lelukoriin
-mennä piiloon ja hypätä esiin
-osoittaa lamppua
-huutaa "äitiiiiiiii" jos mua ei näy missään
-kävellä aika hyvin jo
28.7.2012 099-001

5 kommenttia:

  1. Meillä on ollut ihan kamalaa kapinointia jo pari kuukautta eikä Emppu ole vielä edes vuottakaan. Kielloista seuraa puremista, karjumista tai molempia. :S

    VastaaPoista
  2. Meidän Aino on tasan samanikäinen ja tuo teksti oli kuin omalta näppikseltäni. Kyllä äidin hermoja koetellaan....

    VastaaPoista
  3. Pipsa: Ihan samaa meillä, puremista, potkimistä, lyömistä, raapimista, you name it...

    Elli76: No niimpä, mutta eiköhän tämä VAIHE tästä mene ohi:D (ja jatkuu sitten taas kohta uhmana ja sitten murrosikänä ja sitten......)

    VastaaPoista
  4. Hei mistä tuo aivan mahtava body on ja minkä merkkinen?! Niiiin makee että pakko saada meillekkin! :---)

    VastaaPoista
  5. essi: Tuo on Mini rodini merkkinen, netistä tilattu:) Ostin tuon kyllä jemmaan jo viime kesänä ja on siis viimekesän mallistosta, että noita ei taida uutena ainakaan enää saada :(

    VastaaPoista