lauantai 16. kesäkuuta 2012

Tulehduskorva

Eilen mun olisi tehnyt mieli ladella tiskiin kaikki kirosanat mitkä suinkin osaan niin kovaa kuin kurkusta lähtee, mutta jätin sen kuitenkin naapurisovun takia tekemättä. Syy mun turhautumiseeni ole se, että
torstain ja perjantain välisen yön Karri huusi kuin hyeena. Niiskutti Juhon sylissä ja aloitti huudon taas heti jouduttuaan sänkyyn. Mä nukuin kaiken kaikkiaan 4 tuntia, ja aamulla 6.30 kun Karri ei enää suostunut nukkumaan vaan jatkoi kiljumista olin ihan varma että nyt kuolema tulee ja korjaa mut mukaansa.
Puolikuolleena soitin lääkäriin, koska olin jo oikeastaan aika varma että kyse on korvatulehduksesta. Vapaa aika oli 45min päästä mun soitostani, joten aikamoisella kiireellä piti heittää likainen tukka ponnarille ja Karrille vaatteet niskaan sekä juosta pää kolmantena jalkana terveyskeskukseen.

Korvatulehdushan se siellä olikin, oikein paha sellainen kuulemma. Tämä on nyt 11,5kk ikäisen Karrin elämän neljäs korvatulehdus, ja lääkäri kehottikin meitä harkitsemaan putkien laitattamista ja kitarisaleikkausta. Karri huusi kuin hyeena (taas) ja sai lääkäriltä ison ruiskun leluksi. Se sai Karrin tyytyväiseksi.

Tultiin apteekin ja kaupan kautta kotiin, loppupäivän mä kiillotin tätä asuntoa joka onkin nyt siistimpi kuin ehkä ikinä. Hain myös postista paketin, joka sisälsi sandaalit (en omista yhtiäkään sandaaleita). En ole kyllä vielä päättänyt onko ne hienot vai ei, mutta kai ne ainakin tämän kesän menettelee.

Nyt mulla on meneillään suorastaan historiallinen hetki kun Juho ja Karri nukkuu, mutta mä en. Mulla on siis _omaa_aikaa_. Mä en tosin tiedä mitä mä tällä ruhtinaallisella yksinäisellä hetkelläni tekisin, joten taidan mennä herättämään nuo kuorsaajat ja sitten me lähdetään johonkin kahvilaan aamupalalle.
15.6.2012 034-001

3 kommenttia:

  1. Tsemppejä teille tulehduksiin!! Meillä 2 korvakierteistä lasta.. toisella oli 2kk-2v aikana 30 korvatulehdusta ja 2 putkitusta..toisen putkituksen jälkeen ei tullu enään tulehduksia. Nyt tuolla nuorimmaisella putket korvissa ja mätä vaan valuu..:( eli eipä auttanu tuollakaan putkitukset.Sanoisinko että Vtuttaa..Risoja ei porvoossa leikattu ekassa putkituksessa kummaltakaan..syy että ei haluta leikata 1v lapselta risoja.. tuolta keskimmäiseltä on risat poistettu toisessa putkituksessa ja nuorimmaiselta ei oo poistettu koska ei ole kun 1 putkitus takana.Putkituksen iiiso + on se että jos on tulehdus se ei teee kipeää lapselle vaan se mätä vaan valuu ulos.

    VastaaPoista
  2. Ei liity nyt postauksen aiheeseen mitenkään, mutta sä oot tosi kaunis! :)

    VastaaPoista
  3. poikastenäiti: apua...mikä määrä tulehduksia :o

    Anonyymi: heh, kiitos:)

    VastaaPoista