torstai 10. toukokuuta 2012

Uusi menopeli

Tänään tuli postiin mun vähän aikaa sitten tilaamani kärry, taaperokärry siis, mutta mä en suostu käyttämään sanaa "taapero" koska se jos joku on mammaslangia parhaimmillaan "tissittelyn" ja "masuilun" ohella.
No mutta asiaan, kärry siis tuli ja on musta, vaikka mä olisin halunnut sen kelta-punaisen version, se on paljon iloisempi ja meillä on jo muutenkin epäilyttävän mustavalkoista. Mun tuurillani juuri sinä päivänä kun kärryn tilasin, sattuivat kelta-punaiset olemaan loppu joten mustaan oli tyytyminen ja näillä nyt mennään.
Mä olin kärrystä selvästi paljon innostuneempi kuin Karri. Olin aivan varma, että se tajuaisi jutun jujun heti ja lähtisi innoissaan työntelemään ilmapallolastia ympäri asuntoa, mutta paskat. Karri meni istumaan kyytiin ja odotti että mä työnnän. Äitiinsä tullut selvästi.
Yritin mä näyttää mitä kärryllä tehdään, mutta Karri nyrpisti nenäänsä ja konttasi eteiseen harjaamaan teippiharjalla hiuksiaan.
Yritin vielä toisenkin kerran, mutta silläkertaa Karri puri mua jalkaan ja konttasi keittiöön vääntelemään hellan nappeja.
Kärry saa nyt seisoa keskellä olohuonetta, jos vaikka jonain kauniina päivänä omistaja tajuaisi mihin sitä käytetään.

Mä ja Kartsa lähdetään lauantaina Turkuun, saa nähdä miten mä selviydyn yksin junamatkasta Karrin, rattaiden ja kaikkien tavaroiden kanssa...

(ja joo, meidän seinät huutaa tauluja tai jotain)





8 kommenttia:

  1. Ihana :D Karri varmaan ajattelee, että sähän niitä kärryjä muutenkin työnnät, niin tässä sulle uudet työnnettävät sitten.

    Ootteko muuten nyt viihtyneet uudessa kodissa?

    VastaaPoista
  2. Meillähän on tuo sama (mustana) ja edelleen palvelee milloin nuken"rattaina", milloin legojen kuljetuskärrynä tai siskon/veikan työntelykärrynä. ja meillä pienin siis jo yli 4v. Hyvä ostos.

    Meilläkin laspi meni ensin itse istumaan sinne. Eihän sitä heti voi tajuta. Kyllä hän pian siellä työntelee niin että toivot että lapsi vaan istuisi siinä ;) Saattaa meinaan hiukan rytistä aijoittain, ennekuin motorikka kehittyy paremmin ;)

    Taapero ei minusta ole sen kummempi sana btw kuin imeväinen tai leikki-ikäinenkään. Sen avulla kuvataan tietyn ikävaiheen ihmistä. Vastasyntynyt -> imeväinen -> taapero -> leikki-ikäinen -> esikouluikäinen -> kouluikäinen -> teini-ikäinen

    VastaaPoista
  3. Meillä oli aikas turha ostos koko kärry:( Elmer ei sillä oikeestaan koskaan oo työnnelly..Onko tuo teidän sohva nahkaa?se on aikas upean näkönen!

    VastaaPoista
  4. Meillä tota kutsutaan kävelykärryksi kun muakin ärsyttää taapero-sana. En oikein ymmärrä miksi, kun en mä sitä edes miellä mammaslangisanaksi..toisin kuin kestoilu, liinailu ja se helkkarin tissittely. Mutta joo, ei meidän Emppukaan osaa sillä kävellä, seistä töröttää kyydissä ja mä työnnän. Näin kai se menee.. :)

    VastaaPoista
  5. Moikka, meillä tuo kärry toimii lelujen säilytyspaikkana. Kyllä sen kanssa jo välillä harjoitellaan kävelyäkin mutta ei tuo meitin poikanen vielä ihan oma aloitteisesti ole hoksannut lähteä sen kanssa painelemaan. -Tiina

    VastaaPoista
  6. eihän taapero ole mammaslangia :P on vauvat, taaperot ja leikki-ikäiset, siis musta ihan monissa kirjoissakin.
    meillä on sama kärry, 9kk ikäinen sai sen ja 4kk paineli päivittäin sen kanssa :) nykyään säilön siinä leluja, V juoksee jo ihan itte.

    VastaaPoista
  7. Sinulle on tunnustus blogissani=)

    VastaaPoista
  8. Ihanan näköistä teillä, valoisaa ja avaraa!

    VastaaPoista