tiistai 3. huhtikuuta 2012

Raivarit nro.1

Tänään mä menetin ensimmäisen kerran hermot Karrin kanssa. Karri oli ihan väsynyt, eikä siltikään suostunut nukkumaan. Vaikka mä kuinka monta kertaa laitoin sen peiton alle, tutin suuhun ja valot pois, niin joka kerta riiviö ryömi sängyn laidalle notkumaan ja nauramaan. Yritin maata vieressä ja silitellä, mutta Karri vaan mönki mahalleen ja alkoi treenata konttaamista.
Lopulta mä otin nauravan naaman käsieni väliin, katsoin silmiin tiukimmalla ilmeellä minkä vaan sain itsestäni pinnistettyä ja esitin asiani melkoisen tiukalla äänensävyllä. Meni ilmeisesti perille, Karrin alahuuli alkoi väpättää, ja poika meni kiltisti peiton alle. Jäin vielä viereen makaamaan ja huomasin, että aina välillä mua luimuiltiin kulmien alta. Lopulta Karri kuitenkin nukahti, mutta mulle jäi vähän huono omatunto spontaaneista raivareistani.

Mä tiedän kyllä, ettei mua ole tehty tiukaksi kurinpitäjäksi luonnostaan. Mä alan heti säälimään, ja miettimään tulikohan Karrille nyt liian paha mieli? Tai sanoinkohan mä liian kovaa, niin että se pelkäsi mua? Vaikka mä joutuisinkin olemaan tiukka, niin en mä siti halua että mun lapseni joutuu koskaan mua pelkäämään. Mä en vain osaa käskeä tiukasti ja pysyä sanojeni takana, joten joudun oikein väkisin tekeytymään natsimutsiksi silloin kun tilanne vaatii. Olisi paljon helpompaa olla luonnostaan kylmä hitler, sellainen joka vesikauhuisena karjuisi päivästä toiseen saaden siitä vielä nautintoa, samalla kun lapset tottelisivat kiltisti rivissä. Toisaalta mä kyllä tunnen muutaman tällaisen hitler tapauksen, eikä heidän lapsiaan kuvaa ainakaan sana onnellinen. Ehkä mun on siis vain pitäydyttävä tässä löysässä tyylissäni, mutta höystettävä sitä satunnaisilla "tiukoilla keskusteluilla".

Aamulla Karri maistoi ekaa kertaa keitettyä kananmunaa (ja takana on järkyttävä kaaos), mutta tykkäsi ainoastaan keltuaisista. Tai sitten ne oli vaan houkuttelevamman värisiä kuin tylsät valkuaiset.






1 kommentti:

  1. Turhaan soimaat itseäsi. Oletko kuullut siitä tassuttelu-unikoulusta? Siinä väkisin painetaan lapsi sänkyyn kiinni ja painetaan toisella kädellä ja toisella silitetään kunnes nukahtaa. SE kuullostaa vähän ronskilta mun korvaan. :)

    VastaaPoista