sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Pyykkääjä

Nyt kun pakkanen on ollut sitä luokkaa, että räkä jäätyy nenään ja kuola poskelle, niin meillä sisälläkin on jostain syystä ollut kauhean viileä. Patterit hehkuu kyllä täysillä ja ikkunat pidetään tiukasti kiinni, mutta ainakin parvekkeen oven alta tulee vetoa.

Kylppäri on ainoa huone, jossa ei ole ikkunaa ja jossa on lattialämmitys, joten ei varmaan vaadi suurta aivokapasiteettia tajuta mihin mä olen linnoittautunut. Olen myös käyttänyt kylppärievakon hyväksi pesemällä pyykkiä sellaiset määrät että heikompaa hirvittää. Tässä pyykkikoneen pyöriessä mä olen myös tajunnut oikeasti pitäväni pyykinpesusta. Se tunne, kun saa kaataa ääriään myöten täynnä olevan pyykkikorin lattialle, kasata omiin kasoihinsa mustat, valkoiset, harmaat, värikkäät, pyyhkeet ja lakanat. Sitten kasa kerrallaan koneeseen, pyykkipallo perään, ohjelman valinta, ja rentouttavan hurinan kuuntelemista 109 minuuttia. Sen jälkeen lämpimät, hyväntuoksuiset pyykin ulos ja organisointi, että kaikki mahtuisi telineeseen jossa kuivuu vielä edellinenkin koneellinen (Kuivausrumpua käytän ainoastaan lakanoihin jotka eivät telineeseen mahdu). Seuraava kasa koneeseen ja sama rumba uudestaan. 
Sitten kuivien pyykkien viikkaaminen ja oikeisiin kaappeihin/laatikoihin järjästely, ja lopulta pyykkikorissa näkyy vain valkoinen pohja ja kaikki vaatteet ovat puhtaana, valmiina käyttöön. Mulla taitaa olla aika halvat ilot.

Mä jätän nyt kylppärin lattian hetkeksi, ja lähden kauppaan ostamaan herkkuja, ja (tietenkin) lisää pyykinpesuainetta:)



8 kommenttia:

  1. ihana karri!! :) eikö oo tylsää ku näitä videon laatuja ei saa tänne :( pitää laittaa tuben kautta

    VastaaPoista
  2. Voi tuo ensimmäinen kuva on aivan ihana! :D <3

    VastaaPoista
  3. Ihania kuvia :)

    Tosta videosta mulla tuli ihan mieleen kala kuivalla maalla ;) mutta hyvällä siis tarkoitan!

    VastaaPoista
  4. Anne: No niimpä, meillä vielä on elämääkin hitaampi netti, niin youtubeen yhden videon lataus kestää ikuisuuden...

    jensku: No itseasiassa mulle tulee vähän mieleen sama:D Sätkii sätkii..

    Rudi ja Sini: Niin on, Karrista on tullut oikein kunnon naaman vääntelijä..:)

    VastaaPoista
  5. Ihana Karri tuossa ensimmäisessä kuvassa. :D

    VastaaPoista
  6. Sulle on tunnustus mun blogissa :)

    VastaaPoista
  7. Meillä on toi sama paita! En edes muistanut sen olemassa oloa kun ei ole hihattomia bodyja minkä kans käyttää, nyt bodyostoksille ja paita päälle!:)

    VastaaPoista