torstai 2. helmikuuta 2012

Kellarilöytöjä

Mun vanhemmilla on muutto meneillään, joten kellari oli tyhjennettävä. Menin sitten yhtenä iltana kantamaan oman korteni kekoon ja kävin läpi monta jätesäkillistä omia vanhoja tavaroitani, että mitä saa heittää pois, mitä jätän vanhempien säilöttäväksi ja mitä haluan viedä mukanani kotiin.
Ja niitä aarteita löytyi paljon! Kuka muistaa ystävänkirjat? Mä löysin omani, barbie mallisen. Isona musta piti tulla lentoemäntä, lempiruokaa oli kana ja lempibändi Aikakone...Oh my sanon minä.
Sitten löytyi yläaste aikainen kalenteri, jossa oli ystävänkirjan tapainen samassa. Lempimusiikkiani oli Apulanta  ja Madonna, lempiruokaa McDonald's ruoka, isona musta piti edelleen tulla lentoemäntä ja paras kaveri näytti vaihtuvan viikottain ainakin ylivedettyjen ja päälle kirjoitettujen nimien perusteella...

Sitten kaivelin lelulaatikkoja, joista löytyi kotiin viemisiksi tuo pitkä käärme, joka on varmaan viisi kertaa Karrin pituinen. Käärme oli Karrin mielestä tosi jännä, etenkin sen punainen kieli. Käärme onkin saanut monta kielisuudelmaa pojalta.
Sitten löytyi nahkatakkiapina, joka oli mun ihan ykkös pehmolelu joskus. Me kannettiin yhden mun ala-aste kaverin kanssa noita jopa kouluun mukanamme.
Ja Baby born! Sekin löytyi. Muistan vieläkin kun sain tuon, ja kuvittelin että kaikki vastaantulijat ihan varmana ajattelevat, että se on oikea vauva. Olin siis aivan varma ettei kukaan voisi erehtyä luulemaan tuota nukeksi. Juotin myös baby bornilleni kaakaota, ja se pissasi sitä ruskeaa mönjää monen monta viikkoa ja tukkeutui lopulta.

Sitten mä löysin vanhoja luokkakuvia. Rupesin miettimään, että mitä meistäkin on tullut? Yksi ainakin on tällähetkellä vankilassa, yhdestä tuli BB-"julkkis", muutama on ulkomailla, yksi on aika menestynyt kilpaurheilija, muutama ei ainakaan mun viimeisten tietojeni mukaan tee yhtään mitään, yksi sairastui vakavasti mutta en tiedä mitä hänelle lopulta tapahtui, jotkut opiskelevat ja jotkut ovat töissä, muutamalla tiedän olevan lapsia.

ps. Lisäsin huutonettiin ainakin polarn. o pyretin ja ebbe kidsin puvut, sekä vauva converset:)





11 kommenttia:

  1. Meilläkin on tuo käärme, muistan että mun oli pienempänä ihan pakko saada se siksi, että salkkareissa oli samanlainen!: D

    VastaaPoista
  2. Heh, meiltäkin löytyy tää käärme :D Oli pakko käydä huutamassa Converseista vaikka onkin "poikien väriset"

    VastaaPoista
  3. Sä olit muutama tunti sitten Stockmannin kahvilassa Karrin kanssa? Jos tunnistin oikeen niin sulla oli hirmusen kiva mekko, mistä mahtaa olla ostettu?
    -Kata-

    VastaaPoista
  4. Mm: Ainiin muuten olikin, Jennillä ja Katjalla :D

    Emilia: No kyllä ne mun mielestä tytöillekin ihan hyvin menee:)

    Kata: Heh joo taisin mä olla. Se musta mekko on COS:in nettikaupasta tilattu, mutta ko. mekot taitaa olla loppuunmyyty, tai ainakaan niitä ei saatavilla enää näköjään ole. Olisin muuten voinut linkittää:)

    VastaaPoista
  5. Haaste! :) http://emilia-itsallaboutava.blogspot.com/2012/02/tunnustus.html

    VastaaPoista
  6. Kiva blogi sulla, lisään listalle! Ja valtavan kaunis poika ruskeine silmineen!

    Mulla lapsuudessani myös yllä esitetyt Baby Born ja tuo apina, ilman nahkakuteita tosin. ;)Samat oli kuvitelmat, ihan kuin oikea vauva, heh. Kävelin pitkin kortteleita nukke mun vanhoissa vaunuissa ja esittelin vastaantuleville uutta "pikkusiskoani". :)

    VastaaPoista
  7. mullakin haaste blogissa sulle :)

    VastaaPoista
  8. Huh, johan noissa converseissa nousee hinta :D mut mä pysyn huudossa mukana! ;)

    VastaaPoista
  9. heh joo niin näyttää nousevan! Vaikka on toi 18e edelleen aika kohtuullinen hinta muutamaan kertaan käytetyistä:)

    VastaaPoista
  10. Niin onkin :) nyt oli pakko pistää korotusautomaatti ettei joku vie niitä mun huomaamatta :D

    VastaaPoista
  11. Olipas hauska postaus! Mun lapuudesta 70-luvulta on jäljellä mun eka lelu, muovinen nasupossu ja sitten pehmeä maollamaija nimeltään Maija, joka oli 13-vuotiaan tyttäreni sängyssä ötköttelemässä. Oikein ei muuta taida olla ja se harmittaa. Olin kova pöytälaatikkokirjoittaja eikä tekstejäkään ole tallella. Kiva että sun vanhoja juttuja on tallessa.

    VastaaPoista