perjantai 6. tammikuuta 2012

Toppahousujen paluu

Mä olen kaupunki ihminen henkeen ja vereen. Auratut, hiekoitetut asfalttitiet on se mun juttu ja niiltä ei poiketa. Talvisin mun ulkoilu on bussipysäkille/autolle kävelemistä ja satunnaista kaupungilla kävelemistä. Joskus kävelen jopa kauppaan. Kesäisin ulkoilu on samaa kuin talvella+ puistossa ja jokirannassa istumista. Keväällä ja syksyllä en juuri ulkoile koska loska/vesisade ei oikein miellytä.  Ehkä näiden mun melko rajoittuneiden ulkoilutottumusten  takia mun vaatevarastossani ei ole ulkoiluun sopivia vaatteita. Takit on villakangastakki meininkiä, housut leggingsejä/sukkahousuja ja kengät nahkasappaita tai nilkkureita.

Tänä talvena ostin ensimmäisen karvahupputoppatakkiparka mikälie takin. Se on paksu ja lämmin ja ihana ja odotan kovia pakkasia jolloin saan kääriytyä sen sisälle. Nyt tänätalvena mä päätin kuitenkin tehdä oikein kunnon muutoksen ja hankkia tuon toppatakin kaveriksi oikein toppahousut! Meinaan nimittäin alkaa ulkoilemaan Karrin kanssa enemmän. Haluan mennä pulkkamäkeen, vaunulenkeille ja pihalle möyrimään nyt kun Karrikin jo vähän möyriä osaa. Olen ehkä vähän salaa kateellinen niille reippailijoille jotka ovat aikaisin sunnuntai aamuina kävelyllä aurinkoisessa pakkassäässä, kun minä syön pieruverkkareissa sipsejä sisällä...

Siksi asiaan tulee nyt muutos, ja aion hankkia toppahousut joita voin käyttää tuon takin ja vaikka uggien kanssa. Mäkin haluan liittyä niiden sunnuntaireippailijoiden kerhoon! Viimeeksi omistin toppahousut joskus ala-asteella joten siitä on jokunen vuosi. Nyt mä sitten kaipaankin kunnollisia, kestäviä ja ajattomia toppiksia jotka toivottavasti menee mulle vielä monena monena talvena. Jos jollain on toppahousuvinnekjä tai jotain muita ulkoiluvaatevinkkejä niin niitä otetaan nyt vastaan enemmän kuin mielellään!
Tällaisia mä olen harkinnut (ja perustelut on sitten todella hyvät, niinkun näkyy..):

Ja tietenkin mun sitten piti selailla myös vähän oheistarvikkeita...

4 kommenttia:

  1. mun mielestä henkelilliset toppahousut on iha parhaat ku pitää nii hyvin selän ym lämpinä vaikka vähän pyllisteliskin ;) Ja ihanat just esim pulkkamäes kun ei pääse vahingossakaa lunta pöksyihin.

    VastaaPoista
  2. mä ainakin tykkään, että toppahousuissa on semmonen vettä hylkivä pinta, ja lahkeissa lumilukot, ettei pääse lunta nilkkoihin. henkseleistä en ite tykkää, kun mulla on jotenkin sellaset olkapäät ilmeisesti, ettei henkselit koskaan pysy olkapäillä vaan valuu koko ajan ja sitten hajoo pää. ja kannattaa ostaa laadukkaan merkkiset housut, vaikka vähän maksaiskin paljon, koska sitten niillä peuhaa lapsen kanssa ulkona seuraavat 5-7vuotta. ja noista oheistarvikkeista sen verran, että toppahanskat on ulkoillessa ja lumessa möyriessä enemmän kuin jees. kannattaa siis ostaa kunnolliset hanskatkin. :)

    VastaaPoista
  3. Mä jotenkin muistelisin lapsuudesta, että nuo henkselit tippui multakin kokoajan olkapäiltä ja niitä oli sitten ärsyttävä nostella. Ehkä laskettelussa tms. voisi olla ihan toimivat, mutta koska mulla nuo tulee ihan "muuten vaan" ulkoilukäyttöön niin taidan kuitenkin valita henkselittömät.
    Ja Klara, hanskoihin mä ajattelin tosiaan panostaa myös. Kunnon lämpimät toppahanskat joihin ei jää lumiklimpit ärsyttävästi roikkumaan :D

    VastaaPoista
  4. Joo-o kyllä se lapsi taitaa muuttaa ihmiset toppapukuiluun kummasti. Minäkin nimittäin ostin juuri toppahousut. Jos minulle vuosi pari sitten oltas sanottu, että sellaset hankin niin olisin nauranu itteni kipeeksi. Piponkin ostin ja hanskoja ettin. Lisäksi haaveilen sellasista makeista toppakengistä...
    Ja kaiken kukkuraksi mä ostin tänään teknisen aluskerraston.. oh lord....

    Noo puolustukseksi sanottakooon, että mä oon melkein joka päivä käyny 5-10km vaunulenkillä (ellei ny ihan mummoja sada taivaalta) ja se aluskerrasto tuli tänään pakkasella tarpeeseen ;)

    joo ei henkseleitä toppahousuille!

    VastaaPoista