keskiviikko 11. tammikuuta 2012

Hyvää nimipäivää Karri!


Kun saatiin tietää että meille on vauva tulossa, niin tietenkin alettiin heti miettiä nimiä. Etsin netistä ja kirjoista hauskoja tyttöjen ja poikien nimiä ja siinä etsiessäni löysin todella epäilyttäviä nimiä, joihin oli tungettu C-kirjainta vähän väkisin k ja s kirjaimien tilalle. Okei, sopiihan se c joihinkin nimiin kuten vaikka Camilla tai Lucas, mutta kun löytyi kaikenmaailman Miccoa ja Marcettaa niin mun ja Juhon naurussa oli pidättelemistä. Me alettiin sitten miettiä, että antaako joku lapsellensa sitten oikeasti nimeksi vaikka Pecca, tai Ceijo tai vaikka Heicci? Siitä se sitten lähti, ja meidän vauvaa alettiin kutsumaan Cariksi. Kari C:llä siis.

Vaikka koko juttu lähti ihan vitsistä, niin pikkuhiljaa huomattiin että koko suku ja ystäväpiiri puhui tulevasta vauvasta Karina. Kun vauva sitten syntyi, oli hän edelleenkin kaikille Kari. Lahjoissa luki "Kari-vauvalle" tai "Karin vanhemmille" jne.
Mä olin tässä vaiheessa ihan pissat housuissa, että eihän mun lapsestani nyt herranjumala mitään Karia tule, se on (mun mielestä) keski ikäisen miehen nimi! Mieleen tulee Kari Tapiot ja muut vastaavat, mutta ei todellakaan pieni vauva!
Mä mietin sitten kaikkia muita nimiä, mutta Juho, mun vanhemmat ja oikeastaan kaikki muutkin olivat sitä mieltä että kyllä siitä on pakko tulla Kari kun ei sitä muuksi osaa enää kutsua.
Lopulta me tehtiin Juhon kanssa kompromissi, ei Karia, mutta Karri! Karri oli molempien mielestä muutenkin kiva nimi. Ihan tavallinen suomalainen nimi ilman mitään liikaa yritystä, mutta kuitenkin melko vähän käytetty (vuonna 2011 kastettiin 13 Karria, samoin vuonna 2010).
Niin Karrista tuli Karri, vaikka edelleenkin puoli sukua (me mukaan lukien) kutsutaan poikaa aika usein Kariksi. Kari on vähän sellainen kotinimi Karrille:)

5 kommenttia:

  1. Mä tykkään kans tästä teidän Karri nimestä. Se on sellainen luonnollinen ja siitä syystä todella kaunis. Jostain syystä harva pojan nimi kolahtaa nykyään kun kaikilla on niitä samoja nimiä (ainakin tuttavapiirissä). Mua aina vaan huvittaa Nico-Petteri, tsih! ;)

    VastaaPoista
  2. Eikä! Mun sisko lanseerasi Lukaksen Kariksi ennen kuin tämä syntyi ja sitä käytettiin meidän perheissä ihan yleisesti, hauska sattuma :) Tosin ihan koolla vaan ;)

    VastaaPoista
  3. Hahah, tuollaiset nimet on kyllä aivan kamalia. "Kaverin" muksu on Nicce(Tai ainakin niin on fb:ssä, joten en tiedä onko ihan oikea nimi). Monet kerrat on tälle tullu pyöriteltyä silmiä. :D

    Mutta olishan se Carri tai ehkä ennemmin CURRY, ollu teiänkin pojalle tosi hyvä nimi, vai mitä ;D

    VastaaPoista
  4. Nauroin samaa asiaa kun mietittiin nimiä ja jossain oli ehdotettuna Jucca-Pecca :D

    VastaaPoista