perjantai 16. joulukuuta 2011

Jouluhommia

Mä olen taas tämän viikon ollut työleski. Juho on ollut aamu kahdeksasta yö yhteen töissä joten paljon ei olla ehditty näkemään. Mä olen kuitenkin omaksunut lesken roolin mielestäni ihan hyvin ja lievittänyt tuskaa ja kaipuuta mm. shoppailemalla ja askartelemalla joulukortteja, joita tyhmempi voisi luulla esim. Karrin tekemiksi. Niitä ei ole muuten edes postitettu vielä. Mitäpäs sitä turhaan ajoissa olemaan. Onneksi viimeistään jouluksi helpottaa taas!

Oikeastaan mä odotan jo joulua. Meillä ei ole tapana kiskoa ykkösiä ylle ja pönöttää kravatit tanassa koko aattoa mummon kummin serkun reumasta puhuen ja shampaniaa kilistellen. Meillä on nimittäin tapana heittää jalkaan villasukat ja olohousut (pehmeimmät ja mukavimmat mitä löytyy), maata sohavlla/matolla/divaanilla/sängyllä/lattialla/missä huvittaa, kiskoa ruokaa mahaan niin että raskausarvet ratkeaa, puheenaiheena useimmiten todella painokelvottoman huonot jutut ja ilta tietenkin kruunataan suklaalla ja lahjojen ihmettelyllä. Joulupäivä ja tapaninpäivä menee (jos mahdollista) vieläkin rennommalla meiningillä. Syödään mitä jäljelle on jäänyt ja ihmetellään edelleen suut ja silmät suklaan ympäröiminä lahjoja.

Mä olen muuten lähestulkoon hämmästynyt siitä, että tällainen juntti, ei-akateeminen ihminen joka on lukenut kirjan viimeksi ties milloin, voi saada niinkin kirjastoystävällisen lapsen kuin Karri. Me oltiin nimittäin eilen karpan kanssa kirjastossa, koska mun oli aivan pakko saada kahlata muutaman lehdet läpi. Mä istuin nojatuolissa ja luin lehtiä, kun taas karri katseli mun olan yli värikkäitä kirjahyllyjä ja läähätti innosta kuin mikäkin koira! Siis se oli aivan innoissaan, nauroi, läähätti, lätki käsillään mun naamaa ja potki jaloillaan mun mahan mustelmille. Mennään siis kirjastoon toistekin.

Ja tässä teille todistusaineistoa siitä, että Karrin kädet ja jalat eivät yksinkertaisesti pysy paikallaan (ja sittä että mun puhelimessa on surkea kamera+kirjastossa surkea valo):





7 kommenttia:

  1. Oih noi converset on ihanat!:) Pitäis varmaan hankkia meillekin. Yleensä en erityisemmin tykkää punaisesta tai muutenkaan kovin värikkäästä, mut noi farkkulegginsit on kyllä tosi hienot. Samoin se Kappahlin tähtihaalari.. alan vissiin vähän pehmenemään :D

    VastaaPoista
  2. Madde: Mäkään en tykkää hirveän värikkäistä vaatteista itselläni, mutta lapselle on mun mielestä kiva pukea muutakin kuin mustaa/valkoista/harmaata:) Ei tietty mitään pellemeininkiä että jokainen vaate kiljuu eri väriä!

    VastaaPoista
  3. :D Kylläpä piristi harmaata aamua tämä kuvasarja. Aivan mahtavan kuuvaava. :)

    VastaaPoista
  4. Apua miten mainiot pöksyt, sopii niin kivasti noiden conversejen kanssa. :)

    VastaaPoista
  5. Heinä: :) kiva kun piristi!

    Pipsa: Niin sopii! Näyttää vaan jotenkin paljon vanhemmalta, kun on nuo pöksyt ja vielä conversetkin :(

    VastaaPoista
  6. Aivan ihana pikkumies! Todella suloinen :)Ja mistä noi ihanat legginsit on? Pitää hankkia meidänkin neidille

    VastaaPoista
  7. Emilia: Noi leggingsit on kappahlista:)

    VastaaPoista