maanantai 10. lokakuuta 2011

Selvästi hyvä päivä

Mä olen oksennustaudissa, Juho on muuten vaan väsynyt rankan työviikonlopun jäljiltä, ulkona sataa vettä ja on suurinpiirtein yhtä pimeää kuin ilta kymmeneltä...Karri on meistä ainut joka näyttää nauttivan koko päivän kestävästä sängyssä löhöilystä. Itseasiassa se on oppinut kikattamaan! Se ääni on jotain niin hauskaa, ja myös se näky kun hampaaton pullanaama hekottaa:)
Tässä sairauden kourissa mä olen myös ollut erittäin, erittäin vihainen elixialle, ja ajattelinkin kertoa pienen tarinan joka varmaan kannustaa kaikkia liittymään ihanaan liikunnan paratiisiin...(not)
Liityin elixia jäseneksi syyskuussa 2010. Ehdin käydä siellä tasan sen 1,5kk ennen kuin tulin raskaaksi ja pahoinvointi oli sitten sellainen ettei toivoakaan mistään spinningeistä. Kun pahoinvointi loppui olinkin jo reilusti yli puolenvälin enkä enää pystynyt jumppiin ihan muiden vaivojen takia, olin töistäkin sairaslomalla vähän väliä niin miten olisin ollut jumppakunnossa? No, Elixiastahan ei tunnetusti saa erota, ja raskauskaan ei heidän mukaansa ole syy eroamiselle joten kun elixiaan liittyy, pitää sitten käyttää triplaehkäisyä ja elää muutenkin kypärä päässä varmistaakseen että on koko vuoden kestävän jäsenyyden ajan kykenevä hyödyntämään jokaikisen ylihintaisen jumppatunnin koska suurinpiirtein mikään muu kuin kuolema ei ole syy jäsenyyden katkaisemiselle. Nyt sitten syyskuussa mun turhien elixia maksujen aikakausi olisi vihdoin ollut ohi, mutta EI, kun heillä onkin kuulemma kuukauden irtisanomisaika! Siis mitä, jos mun sopimus päättyy 30.9, niin miksi mä maksaisin vielä lokakuun harjoitukset? Jos mun vuokrasopimus päättyy 30.9 niin enhän mä silloinkaan maksa lokakuun vuokria... Ja kaiken huippuna vielä loppukevennys: Kun Karri oli kaksi viikkoa vanha,  mulle tultiin kadulla työntämään elixiaan liittymis esitteitä nenän eteen. sanoin sitten että juu, mulla on 2viikkoinen vauva että en kyllä nyt pääse käymään missään elixiassa sitäpaitsi olen jo jäsen. NO, tämä hyperliikunnallinen riemuidiootti ehdotti sitten että heillähän on elixiassa lapsiparkki, että ei vauva estä liikkumista! Meinasin kyllä saada paskahalvauksen jo pelkästä ajatuksesta, että veisin 2viikkoisen vauvan elixian lapsiparkkiin....eihän kukaan OIKEASTI tee niin, eihän?!?



1 kommentti:

  1. Mä oon törmänny aiemmin kans irtisanoutumisongelmiin, kylläkin eri firman kanssa. Toi on jotenkin tosi koomista et sut on sidottu (silloin aika oli 2v) kuukausimaksuihin, vaikka kyseessä pitäisi olla rentouttava harrastus. Ja silloin muistan eniten kismittäneen juuri ton kuukauden irtisanomisajan, kun esimerkiksi töistäni irtisanoutuessani aika olisi ollut 2 vkoa.. Ihan uskomatonta! Tällä kertaa (sama firma, eri kaupunki) suhtauduttiin tosi hyvin kun halusin laittaa loppuraskauden ajalle kortin paussille, eikä mennyt mitään kuuluisia stoppausmaksujakaan. Tsempit oksutautiin :)

    VastaaPoista