maanantai 31. lokakuuta 2011

Mökötyspäivä

 Täällä mökötetään tänään. Pidetään mykkäkoulua. Minä makkarissa, Juho olohuoneessa. Enkä varmasti ole tälläkertaa se joka menee pyytämään anteeksi ja antamaan pusun. Hemmetti soikoon tapellaan mielummin vaikka juhannukseen asti. 
Ja vasta nyt kun mulla on lapsi, olen alkanut potemaan huonoa omaatuntoa riitelemisestä. Miten naureskelevalle vauvalle voi olla hymyilemättä takaisin, mutta miten taas voi hymyillä jos ei pätkääkään hymyilytä? Nojoo, nyt tekohymy menee vielä läpi, mutta entäs parin vuoden päästä kun se jo varmasti erottaa tekohymyn oikeasta? Kai se on sitten vaan opeteltava hermojen hillitsemistä.
Mä jään odottamaan anteeksipyyntöä.


2 kommenttia:

  1. Oon miettiny tota hymyilyasiaa kans. Monesti kun miehelle suutun jostain, varsinkin jos suuttumus liittyy lapsenhoitoon, poden todella huonoa omaatuntoa jostai syystä, eihän vauvan hoitamisen pitäs mua niin suututtaa. Ja sitte vauvalle pitää olla kuitenkin iloinen, eihän se mitään väärää oo tehny.
    On se kummaa tämä äitiys ! :D

    VastaaPoista
  2. joo etenkin jos liittyy lapsenhoitoon niin munkin huono omatunto triplaantuu! Ja oonkin päättänyt että sitten kun Karri vähäkään alkaa ymmärtää mitä puhutaan, niin Karrin kuullen ei sen hoitoon liittyvistä jutuista riidellä.

    VastaaPoista